W dwieście dziewiątym tygodniu nadawania zapraszamy Was do wysłuchania dość obszernej relacji z tegorocznej edycji Krakowskiego Festiwalu Grozy – Kfason! Jak Paweł Mateja z Carpe Noctem i Szymas bawili się w Krakowie? Które punkty programu odwiedzili? Co powitało ich w drzwiach na teren festiwalu? Dlaczego tyle osób wspominało tam o bilokacji? Dodatkowo ustalimy, co o tym wydarzeniu sądzą inni goście Kfasonu: Agnieszka Pilecka, Dawid Kain, Bogusia Szewczyk, Krzysztof Biliński, Dominika Murhaaja, Wojtek Gunia, Carla Mori i Piotr Borowiec? Dowiecie się tego już za chwilę. Tylko w Nawiedzonym Podcaście.
Streamy paneli z Kfasonu 2018 znajdziecie tutaj.
Podcast ukazał się pierwotnie na blogu Nekropolitan. Skomentuj pod pierwotnym postem
Cierpiący na wieczny brak czasu literaturoznawca, germanista, dziennikarz, podcaster. Czyta horrory, kształci nowe pokolenia studentów, ogląda horrory, tłumaczy techniczne teksty, gra w horrory, pracuje z dziećmi, bada horrory, uprawia urban exploration i geocaching. Dodatkowo udziela się wszędzie, gdzie tylko go zaproszą, a co sobotę na swoim blogu publikuje nowy Nawiedzony Podcast. O horrorze oczywiście.
Gdańszczanka mająca ambiwalentny stosunek do otaczającego ją świata. Do trzaskania w klawiaturę także. Kocha pisać. Nienawidzi pisać o sobie. Dlatego tę "biografię" tworzy w trzeciej osobie, udając, że treść dotyczy kogoś innego. Oczekiwanie na śmierć (potocznie zwane: "życiem") marnuje oglądając seriale, czytając, grając w planszówki, biegając i robiąc mnóstwo dziwnych rzeczy, o których chętnie pisze w swoim internetowym kącie: agapilecka.pl [koniec reklamy]. Tam też stara się umieszczać informacje o swoich publikacjach, choć nie zawsze się to udaje, bo jest niesystematycznym leniem. Nie lubi szufladkowania, szczególnie gatunkowego, ale najbliższe jest jej gore i bizarro. Uwielbia wyzwania, dlatego uczyniła tę notkę drabblem.
Prozaik, scenarzysta, okazjonalnie tłumacz i redaktor. Pod własnym nazwiskiem – Marcin Kiszela – pisał scenariusze gier video (Get Even, The Beast Inside, Unholy), tłumaczył uznane bestsellery (mi.in. Siedem minut po północy, Silos, Pieśń Krwi, Głowa pełna duchów), a także wydał powieść Ostatni Prorok (2018). Wśród fanów fantastyki i grozy znany jest jednak przede wszystkim jako Dawid Kain. Pod tym właśnie pseudonimem opublikował w latach 2004-2017 niezliczoną ilość opowiadań, często łączących psychologiczny horror z science-fiction. Ma na koncie sześć dobrze przyjętych powieści: Prawy, lewy, złamany (2007), Gęba w niebie (2010), Za pięć rewolta (2011), Punkt wyjścia (2012), Kotku, jestem w ogniu (2014) oraz Fobia (2016).
Z wykształcenia dziennikarka, z zamiłowania księgarka, z przypadku podcasterka. Wieczna entuzjastka wszystkiego, co ma związek z sensacją i szeroko rozumianą fantastyką. Fanka The X files na zawsze!! Niereformowalna gaduła, gotowa zamęczyć was rozedrganym z emocji słowotokiem.
Urodzony w 1978 roku w Nowej Rudzie miłośnik horroru i science-fiction. Twórca, muzyk i autor tekstów w projekcie KORSARZ. Redaktor techniczny i autor artykułów w kwartalniku „OkoLica Strachu” poświęconym literaturze grozy. Dziennikarz muzyczny współpracujący dawniej z magazynem „Atmospheric” a obecnie piszący dla „Oldschool Metal Maniac”. Zajmuje się fotografią, filmem, muzyką i masteringiem cyfrowym dźwięku. Kompozytor soundtracku do gry komputerowej „Hostile Dimension”. Reżyser krótkometrażowego „Ja cię kocham, a ty kpisz” będącego połączeniem humoreski oraz horroru. Jako poeta ma na swoim koncie zbiory „Legenda Utracona” (1997), „Czarne Róże Melancholii” (1997) oraz „Sympozjon przedśmiertne – Apogeum Nocy” (2004). W latach 2006 – 2011 prowadził audycję radiową „Misterium Dźwięku i Słowa” najpierw na antenie Radia Bez Kitu, a następnie Radia Panteon. Obecnie powrócił do działalności radiowej i na antenie Radia Panteon tworzy audycję „Misterium Grozy” poświęconą literaturze fantastycznej.
Absolwent Wydziału Polonistyki UJ. Debiutował w 2014 roku zbiorem opowiadań "Powrót", uznanym przez wielu czytelników i krytykę za jedną z najoryginalniejszych i najlepszych książek polskiej grozy ostatnich lat. W swej twórczości unika rekwizytów typowych dla współczesnego horroru, skupiając się na sugestywnym odmalowaniu psychiki bohaterów, udręczonych bezsilnością wobec świata - niezrozumiałego, absurdalnego, przepełnionego okrucieństwem i obciążonego przemijalnością.
Absolwentka częstochowskiej Akademii im. Jana Długosza, polonistka, pisarka, redaktorka magazynu OkoLica Strachu, autorka tekstów obyczajowych i grozy, okazyjnie tłumaczka i publicystka. W marcu 2013 debiutowała powieścią Krew, pot i łzy, którą portal Kostnica uhonorował nagrodą Złoty Kościej w kategorii Thrillera Roku. W 2016, nakładem wydawnictwa Videograf, ukazała się jej kolejna powieść "Kostuszka", ciepło przyjęta przez czytelników oraz nominowana do literackiej Nagrody
im. Stefana Grabińskiego. Jej opowiadania drukowały takie magazyny jak „Brama” czy czeski „Howard”, wystąpiła także w świątecznej antologii "Czas cudów" (Videograf, 2017).
Studiował prawo na Uniwersytecie Rzeszowskim. Ojciec Alicji i Julii, fan klasycznej literatury grozy i muzyki rockowej. Jest stałym współpracownikiem bloga Okiem na Horror, na którym, w 2014 roku w konkursie Horror na Debiut, jego opowiadanie Czwarte użycie noża zajęło II miejsce. Swoje teksty publikował w magazynach Krypta, Histeria, Grabarz Polski oraz na Szortalu. Jest autorem zbioru "Wszystkie białe damy" i twórcą fanpage'a Klasyczna Literatura Grozy
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub dostosować swoje preferencje.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.