Go(ne) Home, Ethan Carter
W czterdziestym siódmym tygodniu nagrywania Szymas udaje się w podróż do Wisconsin w USA, by wspólnie ze swoim gościem omówić dla Was dwie gry: Gone Home (The Fullbright Company, 2013) oraz The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts, 2014). Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem. Gościa nie ma w domu, a Szymas, próbując ogarnąć szeroki temat w pojedynkę, zapomina o wielu wątkach, które chciał poruszyć. Ostatecznie jednak omawia oba tytuły, wspomina krótko o tym, czym są walking simulators i environmental storytelling oraz wyjaśnia, czego szukają Kaitlin Greenbriar i Paul Prospero.
Zainteresowanych zgłębieniem pewnych wątków odsyłam tu i tam:
Alchemia Gier poświęcona Gone Home.
Prezentacja Harveya Smitha i Matthiasa Worcha poświęcona narracji przez otoczenie („What Happened Here? Environmental Storytelling”) – slajdy oraz audio.
Tim Hengeveld „Let the world do the talking”
Łowcy przygód na tropie Ethana Cartera
Dolny Śląsk a Red Creek Valley
Adam Chmielarz o zakończeniu Ethana Cartera
Prezentacja Adama Chmielarza z Digital Dragons 2014 („Holy Grail of Narrative Games, or How to Tell a Story through Gameplay”)
Kilka ciekawostek dot. gry oraz wyników sprzedaży w pierwszym miesiącu po premierze
Podcast ukazał się pierwotnie na blogu Nekropolitan. Skomentuj pod pierwotnym postem!
Podcast: Play in new window | Download