Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
Czasy współczesne. Ebbing w Missouri. Mildred Hayes to matka zgwałconej i spalonej żywcem Angeli. Kobieta nie może pogodzić się z faktem, że nie udało się ująć sprawców tej zbrodni. Po ponad półrocznym okresie bez nowych informacji dot. śledztwa Mildred wynajmuje tytułowe trzy bilbordy pod rodzinnym miasteczkiem, przy drodze, gdzie zamordowano jej dziecko, i wykorzystuje je, by publicznie zapytać szeryfa Willoughby’ego, dlaczego nadal nikogo nie aresztowano. Szeryf cieszy się powszechnym szacunkiem, a do tego jest śmiertelnie chory, dlatego działania Mildred doprowadzają do wielu konfliktów. Wszyscy współczują kobiecie, ale niewielu godzi się na robienie z nieudanego śledztwa tematu dyskusji i godzenie w „dobrego człowieka”, jak wielokrotnie określany jest szeryf.
Jak do tego doszło, że raczej kameralne kino spotkało się z tak pozytywnym przyjęciem widzów? Czy film zasłużył na ponad 60 nominacji i nagród? Jak nominowani do Oscara Frances McDormand (Mildred), Woody Harrelson (Willoughby) i Sam Rockwell (narwany policjant Dixon) wypadli na ekranie? Dlaczego Martin McDonagh zrzucił intrygę kryminalną na dalszy plan? Co dał widzom w zamian? Czy Szymas znowu płakał w trakcie seansu? Posłuchajcie…
Podcast: Play in new window | Download